Citroen Traction Avant (1954)
Az első világháborúig igen magas színvonalon fogaskerekeket gyártó André Citroen a háború után áttörést hozott a személyautó gyártásban, amikor is autógyára megalkotta a Citroen Traction Avant-ot. Korszakalkotó technikai újításaival ez a modell új irányt szabott a személyautók fejlődésének.
Az addig fa alapokra épülő személyautók korszaka véget ért: az 1934-ben debütáló Citroen Traction Avant a világ első teljesen acél, önhordó karosszériával épített autója lett, elsőként alkalmaztak első kerék meghajtást, csendes motort "moteur flottant"-ot, melyet gumi bakra szereltek, hogy a rezonanciát ne közvetlenül adja át a karosszériának, független első-és hátsó kerék felfüggesztést.
Aerodinamikai tesztekkel alakították ki a karosszériát, az autót 130 km/órás végsebességre is képessé tették. Nem csoda, hogy az 1937-re letisztuló konstrukció legendává érett, a közvéleményben mint az "utak királynője" élt a jármű. A második világháború alatt a fejlesztések lendülete megtört, minden erő és kapacitás a hadiiparra koncentrálódott, de a háború után a Traction Avant még egy évtizedig uralta Európa autógyártásának mezőnyét. Konkrétan az itt látható modell a legutolsó, tökéletesen kiforrt szériából való, 1954-ben gördült ki Párizsban az autógyárból. |